Domänen rizzo.se vidarebefordrar till neye.se
Domänen rizzo.se vidarebefordrar till neye.se
Dam
DamHerr
HerrBarn
BarnResväskor
ResväskorOutdoor
OutdoorHem
HemVarumärken
VarumärkenSÄNKT PRIS
SÄNKT PRIS
På den här sidan har vi samlat de vanligaste frågorna så att du snabbt kan få svar. Du är självklart också välkommen att kontakta oss via e-post kundservice@neye.se eller på telefon: 0760-018900.
Vi ser fram emot att hjälpa dig.
Ja, du kan absolut returnera varor du har köpt på neye.se. Du kan byta och returnera alla varor köpta på webbshoppen inom 30 dagar. Kom bara ihåg att ta med din orderbekräftelse, antingen utskriven eller på mobilen, när du returnerar i butik.
I händelse av en reklamation, vänligen besök en av våra butiker med ditt kvitto eller orderbekräftelse, eller kontakta vår kundservice direkt. Personalen i butiken kommer att bedöma om det rör sig om en produktionsfel som omfattas av den 2-åriga reklamationsrätten. Om det är fallet kommer de att registrera en reklamation. Reklamationer hanteras inom skälig tid, och det kommer vara butiken som håller dig informerad. Ärendet kan lösas genom reparation, utbyte, prisavdrag eller återbetalning av köpesumman, beroende på den specifika situationen.
Nej, det går inte att reservera en vara online. I stället kan du kolla om varan finns på lager i en butik och du är välkommen att ringa till butiken och be dem lägga undan varan åt dig.
Om varan är defekt eller bristfällig vid mottagandet, ska du vända dig till en butik eller kontakta kundtjänst så snart som möjligt efter mottagandet. Butiken kan byta ut din vara om de har den i lager. Kundtjänst kan undersöka om det går att skicka en ny vara från vårt lager.
Du kan klicka på 'Hitta varan i butik' och se vilka butiker som har varan i lager. Vårt lagersystem tillåter inte att vi skickar/flyttar varor från en butik till en annan. Varan måste därför antingen köpas i den fysiska butiken eller köpas online. Kom ihåg att alltid ringa till butiken i förväg för att vara säker på att varan finns i lager och har reserverats åt dig.
Om du har frågor om en eller flera varor på neye.se, är du välkommen att skicka ett e-postmeddelande till kundservice@neye.se. Kom ihåg att ange vilket artikelnummer det gäller. Du hittar artikelnumret under produktbeskrivningen.
Ja, när du har lagt din beställning kommer du omedelbart att få ett e-postmeddelande som tack för din beställning. Först när ditt paket har skickats från vårt lager kommer vi att skicka den slutliga orderbekräftelsen. Kort tid efter det kommer du att få ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer från PostNord så att du kan följa paketets resa. Om du inte har fått ett e-postmeddelande från oss kan det hamnat i din skräppostmapp eller så kan du ha skrivit fel e-postadress. Du är alltid välkommen att skicka ett meddelande till kundservice@neye.se så kan vi skicka din orderbekräftelse eller ditt spårningsnummer igen.
Alla varor som du köper på neye.se eller i en NEYE-butik omfattas av köplagens regler om två års reklamationsrätt. Alla frågor om reklamationer måste hanteras genom våra butiker eller vår kundservice. Kom bara ihåg ditt kvitto eller din orderbekräftelse. I butiken kan personalen bedöma om det rör sig om produktionsfel som omfattas av den 2-åriga reklamationsrätten. Om så är fallet kommer de att registrera en reklamation hos tillverkaren. Reklamationsärenden hanteras internt i den aktuella butiken eller hos vår kundservice på huvudkontoret och kan ta upp till 4 veckor.
Tyvärr är det inte möjligt att använda tillgodobevis eller presentkort på neye.se. Om den önskade varan inte finns i den lokala butiken, bör du i stället köpa varan på neye.se på vanligt sätt (med dina egna pengar). Därefter kan du vända dig vår butik där personalen kan hjälpa dig. Butiken kommer att returnera varan i deras system så att du får tillbaka dina pengar och låta dig köpa varan igen med ditt tillgodobevis eller presentkort i stället.
Du kan returnera din vara och köpa den igen till sänkt pris om det är inom 30 dagar och endast så länge att erbjudandet fortfarande gäller. Du behöver bara ta med varan och kvittot. Personalen i butiken kan återbetala mellanskillnaden och skapa ett nytt kvitto åt dig. Observera att varan måste vara oanvänd och inga taggar eller etiketter får vara borttagna eller stämplade. Om du har köpt varan online kan du kontakta vår kundservice, så hjälper vi dig.
Din resväska har ett så kallat TSA-lås. Låset är ett kombinationslås som även har ett nyckelhål. Nyckelhålet är reserverat för tullen, som har en universell nyckel. Därför medföljer ingen nyckel till ditt bagage. Istället använder du kombinationsdelen av låset. Som standard är de flesta lås inställda på 000 från leverantörens sida.