1-3 dagars leverans

30 dagars returrätt*

Fri frakt

Logga in
Vi använder oss av cookies för att göra din shopping bättre 🍪
Mums!

FAQ frågor

VAR ÄR MIN ORDER?

Om du har valt att hämta din beställning hos ditt närmaste Bringombud kan du spåra ditt paket via länken på ditt kvittomail under ”Leveransmetod”. Det kommer även skickas ut aviseringar från Bring under utkörningen av ditt paket, där du kommer kunna följa din leverans. Har du valt att hämta din beställning i butik ber vi dig kontakta kundservice på kundservice@rizzo.se alternativt berörd butik.

KAN JAG GÖRA ÄNDRINGAR I EN BESTÄLLNING?

För oss är det viktigt att ditt paket kommer fram så fort som möjligt och vi börjar direkt hantera din beställning. Därför har vi dessvärre ingen möjlighet att göra några förändringar i din beställning. Kontaktar du oss samma dag som du lagt din order kan vi hinna stoppa den, annars rekommenderar vi att du lägger en ny beställning och returnerar de varor du inte längre vill behålla.

JAG VILL REKLAMERA EN VARA, HUR GÖR JAG?

Om du har handlat din produkt i butik, ska du vända dig tillbaka till butik för att få hjälp med din reklamation. Glöm inte att ta med dig ditt kvitto eller kontoutdrag för att styrka ditt köp. Har du handlat din produkt på vår hemsida kan du vända dig till valfri butik med produkten och ditt orderkvitto som skickades till den angivna mejladressen när ordern lämnade lagret. Du kan även skicka ett mejl till kundservice@rizzo.se där du beskriver vad som är fel med din produkt samt skickar bild på skadan, glöm inte att skriva med ditt ordernummer.

HUR KONTAKTAR JAG MIN NÄRMASTE BUTIK?

Du hittar samtliga telefonnummer till alla våra butiker här.

JAG ÄR MEDLEM MEN JAG KAN INTE LOGGA IN?

För att kunna logga in måste du ha angivit en e-postadress och ett lösenord. Dvs det räcker inte att “bara” blivit medlem i butik. Klicka här för att uppdatera ditt medlemskap.

JAG FÅR ERA MAIL MEN DET STÅR ATT MIN E-POSTADRESS INTE ÄR REGISTRERAD NÄR JAG FÖRSÖKER LOGGA IN

För att aktivera ditt medlemskap på hemsidan måste du ange din e-postadress samt ett lösenord. Klicka här för att uppdatera ditt medlemskap.

KAN JAG DELBETALA EN FAKTURA?

Ja, det går bra. Vad gäller betalningar samarbetar vi med Klarna. Läs mer om Klarnas villkor här.

SKICKAR NI UTOMLANDS?

Nej, inte i dagsläget.

ERBJUDER NI HEMLEVERANS?

Vi erbjuder hemleverans med Bring. Så skriv in ditt postnummer i kassan för att se om de levererar till din stad.

HUR GÅR ÅTERBETALNING VID RETUR/REKLAMATION TILL NÄR JAG HANDLAR PÅ RIZZO.SE?

Du kan antingen returnera hela eller delar av din order i valfri Rizzobutik eller så kan du använda den förbetalda returavin som du fick tillsammans med din order. Ordern skickas då tillbaka via postombud. När vi har registrerat att vi mottagit din retur tar det ca 1 arbetsdag innan vi får in återbetalningsordern. Återbetalning sker till samma kort/ konto som köpet gjorts på. Har du handlat via faktura kommer den att krediteras. Vi meddelar dig via mail när din återbetalning är gjord/ faktura är krediterad.

KAN JAG LÄMNA TILLBAKA/RETURNERA/REKLAMERA EN VARA I VILKEN BUTIK SOM HELST?

Ja. Detta gäller både om du köpt varan online eller i butik.

MIN VÄSKA HAR SKADATS I SAMBAND MED RESA, VAD GÖR JAG?

Börja med att anmäla skadan till ditt flygbolag och be om att få en skaderapport. Du är sedan varmt välkommen in till din närmaste butik med din skadade resväska samt skaderapport/Damage report/PIR-rapporten. Här kan du läsa mer om flygskador.

ÖPPET KÖP

Öppet köp gäller på alla våra produkter, inköpta i butik eller online.

Vi erbjuder 30 dagars öppet köp från köpdatumet. För våra medlemmar gäller öppet köp i hela 60 dagar.

Öppet-köp gäller för våra ordinariepris produkter. För reavaror gäller istället Bytesrätt i 14 dagar.

För reavaror köpta online gäller ångerrätt i 14 dagar från att kunden mottog sin vara.

Den returnerade varan ska vara oanvänd, i originalskick och förpackad enligt originalförpackningen.

Eventuella etiketter och märkningar ska också vara kvar.

Vid retur ska originalkvitto uppvisas.

Bli medlem här.

JAG HAR TAPPAT BORT MITT KVITTO

Är du medlem och har registrerat ditt köp på ditt medlemskap är du alltid välkommen att kontakta Kundservice som tar fram ditt kvitto åt dig. Är du inte medlem men handlat med kort kan vi få fram en kvittokopia via uppgifterna på ditt kontoutdrag. Kontakta då kundservice@rizzo.se så hjälper vi dig vidare.

HUR LÄNGE LIGGER MIN ONLINEORDER KVAR I BUTIK INNAN DEN SKICKAS TILLBAKA?

Din outhämtade onlineorder ligger kvar 2 veckor i butik. Vill du att den ska ligga kvar längre måste du kontakta butiken. Se kontaktuppgifter här.

JAG HAR INTE FÅTT MIN FAKTURA?

Vi skickar endast faktura via e-post. Fakturan skickas i samband som din order lämnar vårt lager. Om du saknar fakturan bör du först kontrollera att den inte hamnat i din skräppost. Hittar du den inte där ber vi dig kontakta oss på kundservice@rizzo.se så hjälper vi dig vidare.