Kundservice

Här hittar du information om allt som rör din beställning på Rizzo.se, både innan, under och efter ditt köp. Du hittar även en sammanställning med svar på de allra vanligaste frågorna vi får. Kontakta oss

PROBLEM MED ORDERBEKRÄFTELSER
Just nu har vi problem med att orderbekräftelser i vissa fall kan sorteras som skräppost, primärt vad gäller Hotmail och outlook. Vi ber om ursäkt och jobbar på att lösa problemet så snart som möjligt.


Frågor & svar

 
Sista dag att beställa online innan jul
För att få dina julklappar innan julafton måste du beställa senast den 17 december kl 00.00. Vi reserverar oss även för eventuell överbelastning hos våra paketdistrubitörer.
Förlängt öppet köp för julklappar
Öppet köp på julklappar gäller fram till den 7/1 2018 mot uppvisande kvitto.
Hur lång tid tar det att få min beställning?
Mellan 2-4 arbetsdagar. Läs mer om våra leveransvillkor här.
Var är min order?
Om du har valt att hämta din beställning hos ditt närmaste Schenkerombud kan du spåra ditt paket via länken på ditt kvittomail under ”Leveransmetod”. Har du valt att hämta din beställning i butik ber vi dig kontakta Kundservice på kundservice@rizzo.se alternativt berörd butik. Du hittar telefonnummer till samtliga av våra butiker här.
Hur kontaktar jag min närmaste butik?
Du hittar samtliga telefonnummer till alla våra butiker här.
Jag är medlem men jag kan inte logga in?
För att kunna logga in måste du ha angivit en e-postadress och ett lösenord. Dvs det räcker inte att “bara” blivit medlem i butik. Klicka här för att uppdatera ditt medlemskap.
Jag får era mail men det står att min e-postadress inte är registrerad när jag försöker logga in
För att aktivera ditt medlemskap på hemsidan måste du ange din e-postadress samt ett lösenord. Klicka här för att uppdatera ditt medlemskap.
Kan jag delbetala en faktura?
Ja, det går bra. Vad gäller betalningar samarbetar vi med Klarna. Läs mer om Klarnas villkor här.
Skickar ni utomlands?
Nej, inte i dagsläget.
Erbjuder ni hemleverans?
I dagsläget erbjuder vi endast leverans till ditt närmaste Schenkerombud samt fraktfritt till din Rizzobutik.
Hur går återbetalning vid retur/reklamation till när jag handlar på Rizzo.se?
Du kan antingen returnera hela eller delar av din order i valfri Rizzobutik eller så kan du använda den förbetalda returavin som du fick tillsammans med din order. Ordern skickas då tillbaka via postombud. När vi har registrerat att vi mottagit din retur tar det ca 1 arbetsdag innan vi får in återbetalningsordern. Återbetalning sker till samma kort/ konto som köpet gjorts på. Har du handlat via faktura kommer den att krediteras. Har du redan hunnit betala din faktura skickar vi en återbetalningsavi per post direkt hem till dig. Vi meddelar dig via mail när din återbetalning är gjord/ faktura är krediterad.
Kan jag lämna tillbaka/returnera/reklamera en vara i vilken butik som helst?
Ja. Detta gäller både om du köpt varan online eller i butik.
Öppet köp
Som medlem har du alltid 30 dagar öppet köp när du handlar hos oss. Icke medlemmar har 14 dagar. Öppet köp gäller även rea-varor. Bli medlem här.
Jag har tappat bort mitt kvitto
Är du medlem och har registrerat ditt köp på ditt medlemskap är du alltid välkommen att kontakta Kundservice som tar fram ditt kvitto åt dig. Är du inte medlem men handlat med kort kan vi få fram en kvittokopia via uppgifterna på ditt kontoutdrag. Kontaktuppgifter hittar du i toppen av den här sidan.
Hur länge ligger min onlineorder kvar i butik innan den skickas tillbaka?
Din outhämtade onlineorder ligger kvar 2 veckor i butik. Vill du att den ska ligga kvar längre måste du kontakta butiken. Se kontaktuppgifter här.
Jag har inte fått min faktura?
Vi skickar endast faktura via e-post. Fakturan skickas i samband som din order lämnar vårt lager. Om du saknar fakturan bör du först kontrollera att den inte hamnat i din skräppost. Hittar du den inte där ber vi dig kontakta Kundservice. Se kontaktuppgifter i toppen av den här sidan.
Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?
Du har alltid 3 år reklamationsrätt när du handlar hos oss. För att reklamera en vara krävs det att du har kvitto eller ett kontoutdrag av köpet.Tag med dig den skadade varan och din värdehandling till din närmaste butik och be personalen titta på den. Vår personal kommer sedan göra en bedömning om skadan kan reklameras.